Experimentální studie vlivu uživatelského chování na výstupy instagramového algoritmu
Experimental study of the influence of user behaviour on the output of the Instagram algorithn
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182898Identifikátory
SIS: 251068
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Instagram, algoritmus, uživatelské chování, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
Instagram, algorithm, user behaviour, social mediaSociální sítě jsou hybatelem dnešní společnosti a ovlivňují více věcí, než by se na první zamyšlení mohlo zdát. Mezi takové spadá vznik názorových bublin, rabbit holes, rozpad veřejného diskurzu a další. Uživatelské chování se na nich různí a jeho vliv na vývoj sociálních sítí, potažmo vliv na jejich algoritmus, byl doposud popsán spíše povrchně. Tato práce se bude zabývat vlivem uživatelského chování na proměnu algoritmu sociální sítě Instagram. Konkrétně je cílem na základě tohoto experimentálního výzkumu dojít ke zjištění, zda a v jaké míře reaguje algoritmus Instagram na jednotlivé typy uživatelského chování.
Social networks are a driving force in today's society and affect more things than one might think at first glance. These include the creation of opinion bubbles, rabbit holes, the breakdown of public discourse, and more. User behavior used there varies, and its influence on the evolution of social networks, and hence its impact on their algorithms, has been described rather superficially so far. This paper will examine the influence of user behavior on the transformation of the Instagram social network algorithm. The aim of this thesis is to determine whether and to what extent the Instagram algorithm responds to different types of user behaviour through experimental research.