Post-pandemická situace v českých esportových soutěžích
The post-pandemic situation in czech esport leagues
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182900Identifiers
Study Information System: 250951
Collections
- Kvalifikační práce [18291]
Author
Advisor
Referee
Fousek Krobová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
26. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
esport, esport v Česku, počítačové hry, gaming, profesionální hráči, Counter Strike: GlobalOffensive, League of LegendsKeywords (English)
esport, esport in Czechia, computer games, gaming, professional players, Counter Strike:Global Offensive, League of LegendsTato diplomová práce se zaměřuje na fenomén esportu, tedy profesionálního hraní počítačových her, po pandemii koronaviru. Teoretická část se věnuje odvětví jako takovému, zaměřuje se na vývoj globálního esportu, offline turnajů a vysílacích platforem. Praktická část pomocí smíšeného výzkumu zkoumá český esport podrobněji, jeho proměnu během pandemie a stav v roce 2023.
This thesis focuses on the phenomenon of esports, i.e. professional computer gaming, after the coronavirus pandemic. The theoretical part is devoted to the industry as such, focusing on the development of global esports, offline tournaments and broadcasting platforms. The practical part uses mixed-methods research to explore in depth the Czech esport, its transformation during the pandemic and its state in 2023.