Srovnání strategické komunikace vesmírných agentur NASA a ESA
Comparison of NASA and ESA strategic communications
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182942Identifikátory
SIS: 251543
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Houdek, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
27. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
strategická komunikace, komunikace vědy, NASA, ESA, vesmír, vesmírná agentura, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
strategic communication, science communication, NASA, ESA, space, space agency, social networksTato diplomová práce se zabývá rozdíly v komunikaci mezi americkou vesmírnou agenturou NASA a jejím evropským protějškem ESA. Teoretická část se zaměřuje na komunikaci astronomie, historický vývoj agentur, a spolupráce s dalšími národními a soukromými subjekty. V praktické části je zmapovaná přímá komunikace NASA a ESA s veřejností. Cílem práce je porovnat rozdíly ve strategické komunikaci vesmírných agentur a nalézt klíčové komunikační aspekty. Výzkum prováděný komparativní metodou a tematickou analýzou odhaluje, v čem se komunikace evropské a americké agentury liší. V rámci interpretace dat jsou výsledky vztaženy na organizační strukturu, historii agentur, deklarované hodnoty a financování.
This thesis deals with the differences in communication between the American space agency NASA and its European counterpart ESA. The theoretical part focuses on the communication of astronomy, historical development of agencies, and cooperation with other national and private entities. In the practical part, NASA and ESA's direct communication with the public is mapped. The aim of the work is to compare the differences in the strategic communication of space agencies and to find key communication aspects. Research carried out using a comparative method and thematic analysis reveals how the communication of the European and American agencies differs. As part of data interpretation, results are tied to their organizational structures, agency histories, stated values, and funding.