Vnímání učitelské autority žáky střední školy
Perception of teacher's authority by secondary school pupils
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183332Identifiers
Study Information System: 255237
Collections
- Kvalifikační práce [23836]
Author
Advisor
Referee
Kasper, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
14. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
autorita|učitel|žák|střední škola|výchovaKeywords (English)
authority|teacher|pupil|secondary school|educationBakalářská práce je teoreticko-empirická. Teoretický obsah se zabývá tím, co je to vlastně autorita obecně a jak je na ni nahlíženo. Zaměřuje se i na učitele, jakou by měl mít osobnost, co je autorita učitele, typy autority. Výzkumná část je realizována pomocí dotazníkového šetření a zaměřuje se na to, jak žáci střední pedagogické školy nahlíží na autoritu učitele, co si představují pod tímto pojmem a jaké chování podle nich podporuje nebo naopak snižuje autoritu učitelů. Klíčová slova: autorita, učitel, žák, střední škola, výchova
Bachelor thesis is the theoretical-empirical. Theoretical content deals with what authority is in general and how it is viewed. It also focuses on teachers. What a personality should teachers have, what is the authority of the teacher and what types of authority we know. The research part is realized using a questionnaire survey. It focuses on how the pupils of the Secondary Education School view the authority of the teacher, what they imagine under this term and what behavior supports or reduces the authority of teachers. Key words: authority, teacher, pupil, secondary school, education