Naučné vycházky na Kladensku pro 1. stupeň základní školy
School Walks and Trips to Places of Interests in Kladno region on the First Grade of Elementary Schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183406Identifiers
Study Information System: 252701
Collections
- Kvalifikační práce [23829]
Author
Advisor
Referee
Kasper, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
15. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
naučné vycházky|historie|mladší školní věk|region KladnoKeywords (English)
School Walks|history|younger school age|Kladno RegionCílem mé diplomové práce je vytvořit sedm naučných vycházek na Kladensku, které mohou využít učitelé vlastivědy a přírodovědy na prvním stupni ZŠ. V teoretické části budou popsána významná historická místa Kladenska a zmíněny významné historické osobnosti. Součástí bude ukotvení tématu v RVP ZV a také teoretické vymezení tvorby pracovních listů. Vycházky a pracovní listy k nim by měly pokrývat vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, Člověk a příroda, Člověka společnost a v neposlední řadě Člověk a zdraví. V rámci praktické části práce budou vycházky nejprve vytvořeny, následně realizovány a také reflektovány.
The aim of the diploma thesis is to create seven educational school walks in Kladno area, which can be used by first grade General Science and Natural History teachers. In the theoretical part, significant historical places in Kladno area are described and famous historical figures and personalities are mentioned. Fixing the topic in the Framework Educational Programme for Basic Education is included, as well as the theoretical worksheet making delimitation. School walks and worksheet templates should cover the educational dimension of Human and World, Human and Nature, Human and Society and, not least, Human and Health. Within the practical part, school walks will initially be made and subsequently implemented and reflected.