Postoje a vnímání sportovních hodnot předávaných mezinárodními organizacemi
Attitudes and Perception of the Sport Values Transmitted by International Organizations
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183849Identifikátory
SIS: 255901
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednář, Miloš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
4. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociologie sportu, ideály, sportovní chování, udržitelný rozvoj, fair play, morální odpovědnostKlíčová slova (anglicky)
Sociology of Sport, Ideals, Sportsmanship, Sustainable Development, Fair play, Moral ResponsibilityNázev: Postoje a vnímání sportovních hodnot předávaných mezinárodními organizacemi Cíle: Porovnat postoje a názory českých vysokoškolských studentů k současnému sportu zejména k hodnotám, jež ve skutečnosti předává a které by předávat v naší společnosti měl. Identifikovat podobnosti a odlišnosti mezi jednotlivými obory v hodnotách, které by podle nich měl sport předávat. Z práce by také mělo vyplynout, jestli pohled mladých lidí koresponduje s hodnotami propagovanými organizacemi, zabývajícími se touto problematikou: Mezinárodním olympijským výborem, Mezinárodním výborem pro fair play, Evropskou Unií a Organizací spojených národů. Metody: Zvolena byla kvantitativní metoda elektronického dotazování, kdy byl vytvořen dotazník na základě poznatků z části teoretické. K vytvoření dotazníku byl využit server Survio. Následně byl dotazník distribuován studentům různých oborů vysokých škol. Využity byly zejména studentské skupiny na sociální síti Facebook. V posledním kroku byla získaná data vyhodnocena a interpretována. Výsledky: Čeští vysokoškolští studenti si napříč obory uvědomují vnitřní hodnoty sportu, jako je fair play, týmovost a sebekázeň. Naopak hodnoty přidané ve většině případů nejsou vnímány téměř vůbec. Zde se jedná o hodnoty, jako je respekt k přírodním zdrojům, pomoc druhým a lidský...
Title: Attitudes and Perception of the Sport Values Transmitted by International Organizations Objectives: To compare the attitudes and opinions of Czech University students towards contemporary sport, especially the values it actually conveys and which it should convey in our society. To identify the similarities and differences between the individual fields of study of the University in terms of the values they believe sport should convey. The work should also reveal whether the given view of young people corresponds to the values promoted by organizations dealing with this issue: the International Olympic Committee, the International Committee for Fair Play, the European Union and the United Nations. Methods: It was chosen a quantitative method of electronic questionnaire. The questionnaire was created, based on the findings from the theoretical part. For the creation of the questionnaire was chosen server Survio. Subsequently, the questionnaire was distributed to university students of various fields. The questionnaire was shared to the student groups on the Facebook. In the last step, the obtained data were evaluated and interpreted. Results: Across fields of study, Czech university students are aware of the intrinsic values of sports such as fair play, teamwork and self-discipline. On the...