Obtíže ve výuce cizích jazyků u studentů s dyslexií na HTF
Difficulties in Teaching of Foreing Languages by Students with Dyslexia at HTF
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18442Identifiers
Study Information System: 50295
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Krahulcová, Beáta
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Hussite Theology and Psychosocial Studies
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
V této práci se zabývám studenty se specifickými poruchami učení, kteří studují cizí jazyky na Husitské teologické fakultě. Rozhodla jsem se psát práci na toto téma, protože si myslím, že je nutné zabývat se jedinci se specifickými poruchami učení během studia na vysokých školách i později. V České republice péče o studenty se specifickými poruchami učení skončí odchodem ze střední školy, přestože některé jejich obtíže nemizí, ale přetrvávají po celý život (např. potíže s cizími jazyky). Tyto obtíže jsou často důvodem opakovaných neúspěchů a někdy i předčasného ukončení studia.
Diploma thesis "Difficulties in teaching of foreign languages by students with dyslexia at HTF" deals with students affected by specific learning disability, who study foreign languages at HTF. I have chosen this topic, because I think it is important to consider their disabilities not only during university studies, but also afterwards. This is crucial here in Czech Republic since educational system does not care about them after leaving High school, even though their problems usually persist, sometimes for life (i.g. foreign language learning). These issues often cause repeated failures that lead to termination of their study.