Politická komunikace a sebeprezentace vybraných předsedů politických stran v Poslanecké sněmovně na sociálních sítích
Political communication and self-presentation of the chosen chairmen of political parties in the Chamber of Deputies on social networks
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184818Identifikátory
SIS: 250993
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Škvrňák, Michael
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sebeprezentace, politická komunikace, sociální sítě, digitální marketing,obsahová analýza, vizuální komunikace, Instagram, Facebook, online identitaKlíčová slova (anglicky)
Impression management, political communication, socialnetworks, digital marketing, content analysis, visual analysis, Instagram, Facebook, onlineidentityTato bakalářská práce se zabývá analýzou politické komunikace a sebeprezentace vybraných předsedů politických stran/hnutí v Poslanecké sněmovně na sociálních sítích Instagram a Facebook. Sledované období v této práci představují dva měsíce před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, tedy 8. 8. - 8. 10. 2021. Vybranými předsedy jsou za vládnoucí strany Ivan Bartoš (Pirátská strana) a za opoziční strany Tomio Okamura (hnutí Svobodná a přímá demokracie). Cílem bakalářské práce je aplikovat výzkumný problém: Prolínání osobní a oficiální politické komunikace skrze sociální sítě vede k dominanci osobnosti v politické komunikaci, což směřuje k personalizaci, sebeprezentaci, celebritizaci a emocionalizaci. Nejprve jsou v práci definovány hlavní teoretické pojmy na základě použití české a zahraniční odborné literatury. Práce se opírá o provedenou kvantitativní obsahovou analýzu příspěvků zvolených předsedů na sociálních sítích. Dle užité odborné literatury a uskutečněné analýzy práce dochází k závěru, že ve sledovaném období je možné jasně pozorovat prolínání osobní a polické komunikace na profilech Ivana Bartoše. V jeho případě převládá personalizovaná politická komunikace, která je založena převážně na sebeprezentaci a celebritizaci osobnosti, jde primárně o osobní sdělení, které jsou částečně...