Youtube jako prostor pro moderní výuku anglického jazyka
Youtube as a space for modern English language learning
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184930Identifikátory
SIS: 215449
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
YouTube, masová média, nová média, média ve vzdělávání, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
YouTube, mass media, new media, media in education, quantitative content analysisBakalářská práce s názvem "YouTube jako prostor pro moderní výuku anglického jazyka" se zabývá charakteristikou úspěšného YouTube kanálu věnujícímu se výuce anglického jazyka. Cílem práce je za využití metody kvantitativní obsahové analýzy vybraného vzorku reakcí uživatelů daného mediálního sdělení ve formě komentářů pod nejsledovanějším videem určit specifické prvky, které jsou pro úspěšné video daného zaměření typické. Před vlastní výzkumnou částí práce nabízí zamyšlení nad počátky komunikace a jejího vývoje přes média až po masová média a nová média, dále se zabývá využíváním médií a nových médií ve vzdělávání smíšeným pohledem mediálních studií i pedagogiky a v kontextu využívání různých typů nových médií ve vzdělávání upozorňuje i na několik oborových i mezioborových odborných prací zkoumajících danou problematiku. Kapitola o počátcích sociální sítě YouTube v řeči čísel a statistik zmiňuje i současný obrovský dosah mediálního prostoru, který síť tvoří a předchází výzkumné části, ve které již práce popisuje nejsledovanější video u tří populárních YouTube kanálů věnujících se výuce anglického jazyka, zkoumané kanály obecně a zejména předkládá výsledky obsahové analýzy 500 komentářů pod každým nejsledovanějším videem. K interpretaci výsledků dochází formou psaného popisu i vizualizací za pomoci...
The bachelor thesis entitled "YouTube as a space for modern English language learning" deals with the characteristics of a successful YouTube channel dedicated to English language learning. The goal of the thesis is to identify specific elements that are typical for a successful video of a given focus using the method of quantitative content analysis of a selected sample of reactions of users of a given media message in the form of comments under the most watched video. Prior to the actual research part of the thesis, it offers a reflection on the origins of communication and its development through media to mass media and new media, it also discusses the use of media and new media in education through a mixed perspective of media studies and pedagogy, and highlights several disciplinary and interdisciplinary scholarly works exploring the issue in the context of the use of different types of new media in education. The chapter on the origins of the social network YouTube, in the language of numbers and statistics, also mentions the current enormous reach of this media space and precedes the research section, in which the thesis already describes the most watched video for three popular YouTube channels dedicated to English language learning, the channels under study in general and, in particular,...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...