Srovnání vybraných českých deníků před prezidentskými volbami 2023
Comparison of selected Czech daily newspapers ahead of the 2023 presidential elections
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184975Identifikátory
SIS: 257884
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lütke Notarp, Ulrike
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Prezidentské volby, Média, Objektivita, Předpojatost, Vyváženost, Nestrannost, Mocenský bonus, Andrej Babiš, Petr PavelKlíčová slova (anglicky)
Presidential Election, Media, Objectivity, Bias, Balance, Impartiality, Power Bonus, Andrej Babiš, Petr PavelBakalářská práce se zabývá informováním pěti vybraných deníků mezi prvním a druhým kolem přímé prezidentské volby v roce 2023. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s odbornými koncepty a pojmy, které souvisí s normativním očekáváním demokratické společnosti jako je objektivita, vyváženost, nestrannost a jiné. V deskriptivní části popisuje českou mediální krajinu a blíže se dotýká tématu mediálního vlastnictví. Ve výzkumné části s využitím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy pracuje s daty, které získala z českých deníků Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Právo a Deník N a interpretuje výsledky na základě čtyř výzkumných otázek.
The bachelor's thesis focuses on the reporting of five selected newspapers between the first and second round of the direct presidential election in 2023. In the theoretical part, the thesis introduces the reader to scholarly concepts and terms related to normative expectations of a democratic society, such as objectivity, balance, impartiality, and others. In the descriptive part, it describes the Czech media landscape and touches more closely on the topic of media ownership. In the research part, using quantitative and qualitative content analysis, the author works with data collected from the Czech daily newspapers Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Právo and Deník N and interprets the results based on four research questions.