Marketingová analýza reklamy inzerované na pornografických webech
Marketing analysis of advertising advertised on pornographic websites
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185028Identifiers
Study Information System: 258174
Collections
- Kvalifikační práce [18291]
Author
Advisor
Referee
Houdek, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
11. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
pornografie, marketing, banner, CTA, komunikace, analýza, reklama, praktikyKeywords (English)
pornography, marketing, banner, CTA, communication, analysis, advertising, practicesTato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace na p kých . Práce je rozložena do částí - teoretické a výzkumné teoretické části je vysvětlen pojem pornografie, nastíněna její problematika a náležitosti re zerované na ých stránkách. V praktické části je první provedena kvantitativní metoda sběru dat a následně pomocí orů dených kvalitativní metodou zkoumány specifikace pornografických webech. Ze získaných vyplývá, že reklamy dodržují k strukturu reklamní komunikace, každopádně díky prostředí, ve kterém se vyskytují jsou solutně odlišené kvalit
This bachelor thesis deals with the analysis of marketing communication on pornographic websites. The thesis is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical part explains the concept of pornography, outlines its issues and the requisites of advertising advertised on pornographic sites. In the practical part, a quantitative method of data collection is first carried out and then the individual specifications of advertising on pornographic sites are examined using a qualitative interview method. The data obtained show that the ads follow the classical structure of advertising communication, but due to the environment in which they occur they are absolutely different in quality and content.