Strategická komunikace veřejných politik na příkladu Milostivého léta
Strategiic communication of public policies: The case of Milostivé léto
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185464Identifikátory
SIS: 258158
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Moravcová, Hana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
politická komunikace, vládní komunikace, institucionální komunikace, strategická komunikace, komunikace veřejných politik, veřejná politika, teorie stakeholderů, Milostivé létoKlíčová slova (anglicky)
political communication, government communication, institutional communication, strategic communication, communication of public policies, public policy, stakeholder theory, Milostivé létoKomunikace veřejných politik je dosud příliš neprobádanou disciplínou, kterou se tato práce rozhodla zkoumat na příkladu vládní oddlužovací akce Milostivé léto. Ta byla reakcí na dlouhodobě neutěšitelnou ekonomickou krizi části české společnosti způsobenou výší nahromaděných exekučních dluhů podepisujících se na kvalitě života obyvatel. Sociální a ekonomická situace občanů jsou zároveň nejsilnějšími determinanty jejich vztahu k demokracii, čímž strategická komunikace legislativního opatření, jehož cílem je odbourání těchto ekonomických překážek, nabývá na důležitosti. Práce ke komunikaci zaujímá přístup vycházející z vládní komunikace, teorie stakeholderů a veřejné politiky dle Potůčka, přičemž na tyto teoretické koncepty navazují tři výzkumné otázky zaměřující se na stakeholdery, strategii komunikace a komunikační doporučení. Na každou z nich odpovídá samostatnou metodou - nejprve zkoumá online prostor pomocí stakeholder mappingu, následně definuje strategii prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vládní komunikace a finálně analyzuje tato data k formulaci komunikačních doporučení pomocí SWOT analýzy. Práce tak přispívá k výzkumu vládní komunikace, které v České republice není věnována téměř žádná pozornost.
Public policy communication is a discipline that has not yet been explored much, and this thesis has chosen to examine it through the example of the government's Milostivé léto debt relief. This was a response to the long-lasting untenable economic crisis of a part of Czech society caused by the amount of accumulated distraints affecting the quality of life of the population. At the same time, the social and economic situation of citizens are the strongest determinants of their relationship to democracy, which makes the strategic communication of a legislative aimed at removing these economic obstacles all the more important. This thesis takes an approach to communication based on government communication, stakeholder theory and theory of public policy according to Potůček, and builds on these theoretical concepts with three research questions focusing on stakeholders, communication strategy and communication recommendations. It answers each of these questions using a separate method - first exploring the online space through stakeholder mapping, then defining strategy through semi-structured interviews with government communication representatives, and finally analysing the data to formulate communication recommendations through SWOT analysis. The thesis thus contributes to research on government...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Facing new challenges of digitalization in internal communications
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOIltis, Martin Erik (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 23. 1. 2017(abstrakt) Jak komunikují komerční organizace směrem k zaměstnancům v době digitalizace? A daří se jim naplňovat specifické potřeby svých zaměstnanců? Tato práce se pokouší zmapovat interní komunikaci jakožto komplexní ... -
Komunikační dovednosti ředitele školy - efektivní komunikace
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKuchyňková, Eva (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011 -
Strategie vnitropodnikové komunikace
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVávra, Vojtěch (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 14. 6. 2018The bachelor thesis Strategy of Company Internal Communication deals with the communication inside a company. First, the thesis gets together existing definitions of company internal communication and tries to make a ...