Analýza fungování České filharmonie z hlediska strategické komunikace
Analysis of the Czech Philharmonic in terms of strategic communication
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185466Identifikátory
SIS: 238821
Kolekce
- Kvalifikační práce [18337]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Česká filharmonie, klasická hudba, orchestr, komunikační nástroje, kulturní řízení, strategie, strategická komunikaceKlíčová slova (anglicky)
Czech Philharmonic, classical music, orchestra, communication tools, cultural management, strategy, strategic communicationTato diplomová práce se zabývá analýzou České filharmonie z hlediska strategické komunikace. Práce předkládá historický vývoj orchestru v kontextu změn na pozici šéfdirigenta a současné fungování instituce z hlediska propojení její vnitřní a vnější komunikace. Práce zkoumá aspekty vnitřní komunikace instituce, následnou integraci vybraných oddělení do organizačního aparátu ČF a způsob komunikace obsahu široké veřejnosti. Nabízí tak komplexní pohled na interakci komunikačních prostředků kulturní instituce v oblasti klasické hudby z hlediska vnitřní i vnější komunikace. Metodologie zahrnuje sběr dat prostřednictvím polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vedoucími pracovníky České filharmonie a marketingový mix. Součástí výzkumu je interní analýza hudebního obsahu tří koncertních sezon a rozbor využívaných komunikačních nástrojů ČF v podobě sociálních sítí, digitálních médií či vizuální identity. Dotazníkové šetření se zabývá vlivem komunikačních nástrojů na rozhodovací procesy posluchačů, jejich vnímání způsobu komunikace ČF a následný dopad na návštěvnost koncertů. Výzkum je zaměřen na období tří koncertních sezon 2018/2019- 2020/2021. Výsledkem práce je propojení tématu podstaty strategické komunikace v kulturním prostředí, způsob vnitřní a vnější komunikace ČF a užití komunikačních nástrojů...
This thesis analyses strategic communication of the Czech Philharmonic. It provides an overview of the orchestra's historical developments with respect to changes of its chief conductors and describes its current internal and external communication strategy. The thesis examines internal communication within the Czech Philharmonic, subsequent integration of certain departments into its organizational structure and the way content is communicated to the public. It offers, therefore, a comprehensive insight into the internal and external communication of an institution of classical music. The methodology includes data collection through semi-structured in-depth interviews with executives of the Czech Philharmonic, as well as a marketing mix 4P. The research contains an analysis of three concert seasons in terms of dramaturgy and an analysis of the communication tools used by the Czech Philharmonic such as social networks, digital media and visual identity. A questionnaire survey examines how the use of communication tools impacts listeners' decisions, their perception of the way the Czech Philharmonic communicates and the impact on concert attendance. The research focuses on three concert seasons, 2018/2019-2020/2021. The thesis ultimately connects the principles of strategic communication in the...