Metodická podpora předmětu tělesná výchova na střední škole
Methodical support of the subject of physical education at secondary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185787Identifiers
Study Information System: 224745
Collections
- Kvalifikační práce [23829]
Author
Advisor
Referee
Valenta, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
7. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
metodika|podpora|rvp|tělesná výchova|didaktika|inovace|kolečkové bruslení|teorie vs praxe|adolescenceKeywords (English)
methodology| support| national educational program| physical education| didactics| innovation| rollerskating| theory vs practice| adolescence(česky) Název: Metodická podpora předmětu tělesná výchova na střední škole Cíle: Seznámení čtenářů s aktuální nutností věnovat se problematice výuky tělesné výchovy a hledání nových atraktivních forem výuky, které vzbudí u adolescentů zájem a radost z předmětu tělesná výchova. Metoda: Analýza teoretických východisek odborníků věnující se problematice tělesné výchovy a období adolescence. Analýza zkušeností z praktické výuky na střední škole. Výsledky: Tvorba metodického materiálu aplikovaného na adolescentní mládež. Klíčová slova (česky)| metodika podpora národní vzdělávací program tělesná výchova didaktika inovace kolečkové bruslení teorie vs praxe adolescence
(in English): Title: Methodological support for the subject of physical education in secondary school Objectives: To acquaint readers with the current need to focus on the issue of physical education teaching and the search for new attractive forms of teaching that will arouse interest and joy in the subject of physical education among adolescents. Method: Analysis of the theoretical starting points of experts dealing with the issue of physical education and the period of adolescence. Analysis of experience from practical teaching at secondary school. Results: Creation of methodical material applied to adolescent youth. Klíčová slova (anglicky): methodology support national educational program physical education didactics innovation rollerskating theory vs practice adolescence