Role a využití baletního souboru v pořadech Československé televize v 70. a 80. letech 20. století
The role and utilization the ballet company in the Czechoslovak television in 70s and 80s of the 20th century
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185956Identifikátory
SIS: 251426
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Československá televize, baletní soubor, tanec, televizní žánr, zábava, normalizaceKlíčová slova (anglicky)
Czechoslovak Television, ballet company, dance, television genre, entertainment, normalizationTato diplomová práce se zabývá rolí a využitím baletního souboru v pořadech Československé televize v 70. a 80. letech 20. století. Autorka nejprve uvádí čtenáře do kontextu zvoleného tématu. Pomocí literární rešerše představuje odbobí normalizace a fungování Českoskoslovenské televize v té době, dále zachycuje různé definice a dělení tance nebo charakteristiky televizních žánrů, konkrétněji zábavy jako televizního žánru. V analytické části autorka mapuje vznik a fungování baletního souboru a jeho roli v pořadech ČST. Jedná se o pořady Televarieté nebo Kabaret u dobré pohody. V analýze autorka věnovala prostor také proměně tance jako prvku televizní zábavy. Informace, které byly potřeba ke zpracování této práce byly dostupné primárně ve Spisovém archivu a programových fondech České televize. Mimo to autorka využila platformu iVysílání.
This thesis deals with the role and utilization of the ballet company in Czechoslovak Television programmes in the 1970s and 1980s. The author first introduces the reader to the context of the chosen topic. Using literary research, she introduces the period of normalization and the functioning of Czechoslovak Television at that time, and then captures the various definitions and divisions of dance or the characteristics of television genres, more specifically entertainment as a television genre. In the analytical part, the author traces the origin and functioning of the ballet company and its role in ČST programmes. The programmes in question are Televarieté or Kabaret u dobré pohody. In the analysis, the author also devotes space to the transformation of dance as an element of television entertainment. The information needed for this thesis was available primarily in the Czech Television's archive and programme funds. In addition, the author made extensive use of the iVysílání platform.