Alena Schillerová: populistka, influencerka nebo technokratka?
Alena Schillerová: Populist, Influencer or technocrat?
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186257Identifiers
Study Information System: 247858
Collections
- Kvalifikační práce [18337]
Author
Advisor
Referee
Mlejnek, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Political Science and International Relations
Department
Department of Political Science
Date of defense
11. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato bakalářská práce se zabývá mediální personou Aleny Schillerové v rámci tří kategorií: populistka, technokratka nebo influencerka. V teoretické části rozebírá tyto kategorie v momentální literatuře a nastiňuje pozadí hnutí ANO 2011, jeho je členkou. Dále kategorizuje pozorovatelné jevy těchto kategorií. Následuje analýza, která zkoumá její mediální výstupy na sociálních médií Facebook, Instagram, Twitter a další výstupy v tradičních médií. Cílem práce je zodpovědět, zdali je Alena Schillerová populistkou, technokratkou, influencerkou, nebo vším dohromady.
This bachelor's thesis deals with the media persona of Alena Schillerová within three categories: populist, technocrat or influencer. In the theoretical part, she analyzes these categories in current literature and outlines the background of the ANO 2011 movement, of which she is a member. It further categorizes the observable phenomena of these categories. The following is an analysis that examines her media outlets on social media Facebook, Instagram, Twitter and other outlets in traditional media. The aim of the work is to answer whether Alena Schillerová is a populist, a technocrat, an influencer, or all together.