Autorskoprávní aspekty reklamy na sociálních sítích
Copyright law aspects of advertising on social media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186358Identifikátory
SIS: 245541
Kolekce
- Kvalifikační práce [14023]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Žikovská, Petra
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžního
Datum obhajoby
25. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
autorské právo, reklama, sociální sítěKlíčová slova (anglicky)
copyright, advertising, social networksAutorskoprávní aspekty reklamy na sociálních sítích Abstrakt Tato práce si klade za cíl poskytnout přehled autorskoprávních aspektů reklamního obsahu na sociálních sítích a identifikovat klíčové otázky této problematiky. Zprvu uvádí teoretický rámec, který je nezbytný pro náležité pochopení jednotlivých institutů, jež jsou popsány v průběhu práce. Tento zahrnuje přiblížení pojmů reklama a sociální sítě, jejichž specifika jsou následně uvedena i v rámci obecného výkladu o pojmových znacích autorského díla či pojednání o autorovi díla. Vzhledem k tomu, že se jedná o pomerně moderní a stále se rozvíjející oblast, se práce věnuje i inovacím, které můžeme v poslední době v reklamě na sociálních sítích spatřovat. Zejména se jedná o využívání nástrojů umělé inteligence k tvorbě reklamního obsahu. Právní úprava na vzrůst popularity těchto nástrojů prozatím nestíhá reagovat a v práci jsou tak popsány možné způsoby budoucí regulace. Práce se v mnoha jejích částech věnuje komplexnosti reklamy, a to například z pohledu širokého souboru právních norem tvořících regulaci reklamy či z hlediska procesu tvorby reklamního obsahu. Reklamní řetězec, který znázorňuje složitost vztahů vznikající v rámci tvorby reklamního obsahu blízce souvisí s problematikou děl se zvláštním právním režimem, jimiž se tato práce také zabývá. Na...
Copyright aspects of social media advertising Abstract This paper aims to provide an overview of the copyright aspects of advertising content on social networks and to identify the key issues in this area. It first provides the theoretical framework necessary for a proper understanding of the various institutes that are described in the course of the thesis. This includes an introduction to the terms of advertising and social networks, the specifics of which are then presented in the context of a general explanation of the conceptual attributes of a copyright work or a description of the author of the work. As this is a relatively modern and still developing field, the thesis also discusses the innovations that can be seen in social media advertising in recent times. In particular, the use of artificial intelligence tools to create advertising content. The legal framework has not yet been able to respond to the rise in popularity of these tools and the thesis describes possible ways of future regulation. In many parts of the thesis, the complexity of advertising is discussed, for example, from the perspective of the broad set of legal norms regulating advertising or the process of creating advertising content. The advertising chain, which illustrates the complexity of the relationships that arise in the...