Počátky filmového školství
Genesis of film education in Czechoslovakia
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/186570/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186570Identifikátory
SIS: 247805
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Czesany Dvořáková, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
4. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
filmové školství|výchova filmového dorostu|filmové učiliště|počátky filmového školství|školství|kinoškoly|filmové kurzy|Praga-film|Excelsiorfilm|Wetebfilm|Filmová liga československá|Masarykův lidovýchovný ústav|Filmová práce|Československá filmová společnost|Československá filmová akademie|Celoroční denní kurzy|Karel Plicka|Karel Smrž|Otakar Vávra|Jindřich Honzl|Václav Binovec|Richard Branald|Antonín Fencl|Českomoravské filmové ústředíKlíčová slova (anglicky)
film education|development of film education|film school|film education for youth|education|film cursesMá bakalářská práce zkoumá historický vývoj filmového školství v období od konce 10. let až do Protektorátu Čechy a Morava v Československu. Zabývám se jeho počátky v podobě kurzů a kinoškol a také četnými návrhy na filmové učiliště. Z tohoto období sleduji zejména aktivity institucí působících v oblasti filmové výchovy dorostu a také to, jaký měly vliv na filmový průmysl. V rámci protektorátu se zaměřuji na analýzu proměn koncepce filmového učiliště a důležité aktéry tohoto procesu.
My bachelor's thesis examines the historical development of film education from the late 1910s to the period of the Protectorate of Bohemia and Moravia in Czechoslovakia. I explore its beginnings through courses and "kinoškoly", as well as numerous proposals for a film academy. During this period, I particularly observe the activities of institutions involved in film education for youth and their influence on the film industry. Within the context of the protectorate, I focus on analyzing the changes in the concept of the film academy and the key actors in this process.