Typologie ženských postav v dramatech Federica Garcíi Lorcy
The typology of female characters in the theatre of Federico García Lorca
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/186622/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186622Identifikátory
SIS: 246941
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kavková, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hispanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
13. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Federico García Lorca|divadlo|žena|typologie|generace 27Klíčová slova (anglicky)
Federico García Lorca|theatre|woman|typology|generation of 27Předmětem této bakalářské práce je typologie ženských postav v dramatech španělského autora Federica García Lorcy. Cílem práce je analýza hrdinek her Yerma, Dům Bernardy Alby, Mariana Pinedová a Neprovdaná doña Rosita, na jejímž základě vystavením typologii dle společných motivů. V práci nejprve nastíním kontext a poměry autorovy doby a také význam generace 27, do které García Lorca spadá, a dále pak postavení žen ve společnosti a vznik feministických hnutí ve Španělsku. V další kapitole pak shrnu obecné charakteristiky, prvky a motivy společné všem hrdinkách vybraných divadelních her. Druhá část práce se již bude zabývat typologií, kde postavy jsou rozděleny do třech hlavních kategorií.
The subject of this bachelor thesis is the typology of female characters in the plays of the Spanish author Federico García Lorca. The aim of the thesis is to analyse the heroines of the plays Yerma, The House of Bernarda Alba, Mariana Pineda and The Unmarried Doña Rosita, on the basis of which I will build a typology according to common motifs. In the thesis, I will first outline the context and conditions of the author's time, as well as the importance of the generation of 27, to which García Lorca belongs, and then the position of women in society and the emergence of feminist movements in Spain. In the next chapter I will then summarize the general characteristics, elements and themes common to all the heroines of the selected plays. The second part of the thesis will already deal with typology, where the characters are divided into three main categories