Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky
Bullying in elementary schools in connection with Ukrainian pupils.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187017Identifiers
Study Information System: 254537
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Ulrichová, Monika
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia
Department
Department of Social Work
Date of defense
13. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Šikana, agrese, základní školy, třídy, učitelé, Ukrajinci, cizinci, integrace, bezpečné prostředí, prevenceKeywords (English)
Bullying, aggression, elementary schools, classes, teachers, Ukrainians, foreigners, integration, safe environment, preventionHRUBÁ, Kateřina. Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky. Praha, 2023. 90 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova Evangelická teologická fakulta. Diplomová práce s názvem Šikana na základních školách v souvislosti s ukrajinskými žáky se zabývá problémem šikany na základních školách. Je především zaměřena na ukrajinské žáky, kteří v důsledku válečného konfliktu navštěvují české školy, ale zabývá se tímto negativním jevem všeobecně, jeho formami, prevencí, řešením apod. Teoretická část se skládá z 2 kapitol, 3. kapitola se věnuje výzkumnému šetření. Hlavním cílem mé diplomové práce je zjistit, zda na základních školách dochází k šikaně ukrajinských žáků. V rámci vlastního empirického šetření je použita kvalitativní výzkumná strategie za použití techniky polostrukturovaného rozhovoru.
HRUBÁ, Kateřina. Bullying in elementary schools in connection with Ukrainian pupils. Prague, 2023. Thesis. Protestant Theological Faculty of Charles University. The diploma thesis entitled Bullying in elementary schools in connection with Ukrainian pupils deals with the problem of bullying in elementary schools. It is primarily aimed at Ukrainian pupils who attend Czech schools as a result of the war conflict, but it deals with this negative phenomenon in general, its forms, prevention, solutions, etc. The theoretical part consists of 2 chapters, the 3rd chapter is devoted to research. The main goal of my diploma thesis is to find out whether Ukrainian pupils are bullied in primary schools. A qualitative research strategy is used using the technique of semi-structured interview.