Realizace RVP v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ ve vztahu k žákům a jejich názorům (preferencím)
Implementation of RVP in physical education at elementary school in relation to pupils and their opinions (preferences)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187590Identifikátory
SIS: 251449
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fořterová, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
8. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Rámcový vzdělávací program, tělesná výchova, mladší školní věk, pohybová aktivita dětí, názorové preferenceKlíčová slova (anglicky)
Framework education programme, physical education, primary school age, children physical activity, opinion preferencesDiplomová práce se zabývá osobními názory (preferencemi) žáků 1. stupně základní školy k realizaci hodin tělesné výchovy ve vztahu k obsahové složce rámcového vzdělávacího programu. Diplomová práce je rozdělena na teoretická východiska a praktickou část. V teoretických východiscích diplomové práce je blíže specifikována charakteristika dítěte mladšího školního věku, pohybová aktivita dítěte mladšího školního věku a rámcový vzdělávací program Člověk a zdraví. V praktické části diplomové práce je proveden výzkum formou dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a formálními rozhovory s pedagogy 1. stupně základní školy. Cílem diplomové práce je zjištění, zda se shodují názory (preference) žáků na 1. stupni základních škol s obsahovým plněním cílů rámcového vzdělávacího programu realizovaného pedagogy ve vyučovacích hodinách. Úkolem diplomové práce byla analýza a vyhodnocení získaných dat z dotazníkového šetření žáků 1. stupně základní školy a strukturovaných rozhovorů s pedagogy 1. stupně základní školy a vyvození výsledků do další pedagogické praxe. Ve výsledkové části byly řešeny názorové preference žáků s ohledem na obsahové plnění rámcového vzdělávacího programu pedagogy ve vyučovacích hodinách tělesné výchovy. Názorové preference žáků byly následně porovnány s názory pedagogů na...
The diploma thesis deals with the personal opinions (preferences) of 1st grade elementary school students regarding the implementation of physical education lessons in relation to the content level of the framework educational program. The diploma thesis is divided into theoretical part and a practical part. In the theoretical part of the thesis are specified in more detail the characteristics of the younger school-aged child, the physical activity of the younger school-aged child and the framework educational program Man and Health. In the practical part of the diploma thesis is carried out research in the form of a questionnaire survey of primary school pupils and formal interviews with the pedagogy of primary school. The aim of the diploma thesis is to find out whether the opinions (preferences) of pupils in the 1st grade of primary schools coincide with the content fulfillment of the goals of the framework educational program of pedagogy implemented in the lessons. The task of the diploma thesis was the analysis and evaluation of the data obtained from the questionnaire survey of pupils of the 1st grade of elementary school and formal interviews with the pedagogy of the 1st grade of elementary school and drawing the results into further pedagogical practice. The opinion preferences of the...