Analýza kultury mateřských škol - cesta ke zlepšení či změně organizační kultůry
Analysis of the Culture of Nursery Schools ?Way to Improvement or Change of Organizational Cu lture
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18778Identifiers
Study Information System: 68795
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Gabrielová, Šárka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou organizační kultury a analýzou současného stavu kultury mateřských škol. Vychází z poznatků, že znalost kultury školy má ve školství specifický význam pro svůj vliv na edukační proces, zejména v oblasti marketingu a managementu školy, a že je důležité tento proces neustále sledovat a analyzovat. Přináší základní poznatky o kultuře mateřských škol ve vybraných oblastech s následným stanovením závěrů z šetření, které mohou sloužit managementu mateřských škol jako doporučení k zamyšlení se nad samotnou podstatou kultury školy a následným vytvořením plánu pro zlepšení či změnu kultury školy.
The bachelor thesis is dealing with the problems of organizational culture and analysis of the actual state of the culture of nursery schools (also called kindergartens). It proceeds from the finding, that the knowledge of the culture of the school has a specific importance in the educational system for its influence upon the educational process, especially in the sphere of marketing and management of the school and that there is important to observe and analyze this process continuously. It brings the basic findings about the culture of nursery schools in selected spheres with the subsequent determination of the findings from the examination, which can serve as a recommendation for a management of nursery schools to think about the substance of the culture of the school itself and subsequent creation of a plan for improvement or change of the school-culture.