Anglický jazyk jako aktivizační prvek ve výuce hudební výchovy na 2. stupni základní školy
The English Language as an Activating Element in the Teaching of Music Education at Secondary Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187846Identifikátory
SIS: 256559
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kozánková, Olga
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
16. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hudební výchova, anglický jazyk, aktivizační metody, 2. stupeň základní školyKlíčová slova (anglicky)
Music Education, English Language, Activating Methods, Secondary SchoolBakalářská práce se zaměřuje na využití anglického jazyka jako aktivizačního prvku ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základní školy. Práce analyzuje vztah hudby a jazyka, dále z teoretického hlediska vysvětluje pojmy vyučovací a aktivizační metoda a blíže je charakterizuje. Práce se rovněž zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a zkoumá možnosti mezipředmětového propojení hudební výchovy a anglického jazyka. Na základě teoretických poznatků jsou v práci navrženy konkrétní možnosti aplikace anglického jazyka do výuky hudební výchovy. Tyto vyučovací celky byly následně ověřeny v praxi a jsou doplněné o reflexi a hodnocení žáků. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební výchova, anglický jazyk, aktivizační metody, 2. stupeň základní školy
The bachelor thesis is concerned with the utilisation of the English language as an activating element in the teaching of music education at secondary schools. It analyses the relationship between music and language and provides a theoretical explanation and characterisation of teaching and activating methods. The thesis also examines the Framework Educational Programme for Basic Education and explores possibilities for interdisciplinary connections between music education and the English language. Based on theoretical knowledge, the thesis proposes specific possibilities of application of the English language into music education. These teaching units were subsequently verified in practice and are supplemented by reflection and pupil evaluation. KEYWORDS Music Education, English Language, Activating Methods, Secondary School