Změna školního prostředí z hlediska psychického rozvoje a začleňování vietnamských žáků
Change of the school environment from the aspect of psychological development and inclusion of Vietnamese pupils
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188305Identifikátory
SIS: 212450
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Procházková, Jana
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
6. 2. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Vietnamské děti, Vietnam, žáci-cizinci, migrace, integrace, adaptace, kultura, společnost, kvalitativní výzkum, rozhovoryKlíčová slova (anglicky)
Keywords: Vietnamese children, Vietnam, foreign students, migration, integration, adaptation, culture, society, qualitative research, interviewsTato diplomová práce se zaměřuje na vnímání změny kulturního a školního prostředí respondenty, kteří migrovali do České republiky ve školním věku, a na jejich začleňování do české společnosti. Teoretická část práce definuje klíčové pojmy, jako jsou integrace cizinců, etnikum, migrace, inkluze a adaptace dětí- cizinců. V historickém kontextu se práce věnuje migraci Vietnamců na území České republiky, analyzuje vztah mezi vietnamskou komunitou a majoritní společností a zkoumá důvody pozitivních i negativních vzájemných reakcí. Práce rovněž zkoumá jazykovou bariéru a uzavřenost ve vietnamské komunitě, včetně konzervatismu tradiční rodiny. V praktické části práce byly provedeny polostrukturované rozhovory s respondenty, kteří migrovali do České republiky během školní docházky. Respondenti vnímali začleňování do české společnosti jako náročný proces, ovlivňující různé aspekty jejich života. Pocit vyloučení přetrvával i do dospělosti, i přes snahu integrovat se do kolektivu. Zjištění ukazují, že jazyková bariéra, kulturní a rodinné rozdíly představují výzvy, ale respondenti projevili velkou snahu a píli překonat všechny překážky a začlenit se do zdejšího prostředí.
society. The theoretical part of the thesis defines key concepts such as the integration of foreigners, ethnicity, influenced various aspects of their lives. The sense of exclusion persisted into adulthood, despite efforts to integrate into the community. Findings indicate that language barriers, cultural and family differences pose challenges, but respondents demonstrated great effort and diligence in overcoming obstacles and integrating