The Texture of Artistic Research: A Self-Reflexive Practice Theory of Art as Education
Textura uměleckého výzkumu: Teorie sebereflexivní praxe umění jako vzdělávání
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189003Identifikátory
SIS: 194906
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Herzog, Jerneja
Duh, Matjaž
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Didactics of Art Education
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
4. 4. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Umělecký výzkum, Učící se umělec, Sebereflexe, teorie praxeKlíčová slova (anglicky)
Artistic Research, Teaching Artist, Self-Reflexivity, Practice TheoryIn Czech Tato studie zkoumá transformační potenciál uměleckého výzkumu, když je aplikován učícím se umělcem ve vzdělávacím prostředí. Jak můžeme porozumět metodologii uměleckého výzkumu aplikované učícím se umělcem ve třídě střední školy? Studie sleduje její původ od bakalářského studia přes magisterské až po doktorské studium. Investigace její implementaci do kurikula designu s cílem vytvořit nové poznatky pro učícího se umělce a studenty. Cílem studie je propojit umělecký výzkum a pedagogiku, čerpajíc z oblastí sociologie, fenomenologie a teorie vzdělávání. Použitou metodologií je Umělecký akční výzkum ve spojení s modelem Výzkumu v didaktice k analýze tří případových studií. Výsledky zdůrazňují obohacení vzdělávacích zkušeností prostřednictvím uměleckého výzkumu, podporují reflexivní přístup učících se umělců a obhajují výzkumný přístup ve vzdělávání.