Částečně servisně orientované systémy.
Partly service oriented systems.
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/18924/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18924Identifikátory
SIS: 45202
Kolekce
- Kvalifikační práce [11264]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasal, Jindřich
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
2. 2. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem této práce je analyzovat současný stav Servisně Orientované Architektury, popsat vyspělost některých produktů na trhu a na základě zkušeností odhadnout vývoj do budoucnosti. Servisně Orientovaná Architektura je široký pojem, který zasahuje do mnoha činností v moderním podniku. V teoretické části práce je provedeno shrnutí vývoje vedoucího k této architektuře z hlediska IT společně s nejčastěji používanými standardy. Největší důraz je kladen na standardy spojené s řízením procesů a integrací lidských úloh do procesů. Praktická část práce je zaměřena na případovou studii systému řízení dokumentů. Zabývá se analýzou situace a návrhem rozšíření systému o externí procesní řízení. Součástí je i implementační práce, která prokázala schopnost propojitelnosti systémů pomocí standardů, byť se ukázalo, že některé součásti nedodržují standardy kompletně a je tudíž nutné provést drobné úpravy komunikačních komponent. Zároveň se prokázala hypotéza, že dnes vyráběné produkty již vstoupili do fáze obecné použitelnosti.
The aim of this thesis is to analyze current state of Service Oriented Architecture, describe maturity of some products on the market and to make forecast of future trends based on gained experience. Service Oriented Architecture is a wide term and may have deep impact on many activities in modern enterprise. Development, which led to this architecture from IT point of view, together with most used standards, is summarized in theoretical part of this thesis. The stress is put on standards connected with process management and integration of human tasks into processes. Practical part of this thesis is focused on feasibility study of creating document management system. It concentrates on analysis of current situation and design of extending the system with external process management. Implementation work was made to prove ability to connect those systems using standards from theoretical part of this thesis. During the implementation were discovered that some components fail to satisfy those standards and therefore it was necessary to make some changes in communication layer. However, the hypothesis that current products are mature enough was proved to be true.