Finanční gramotnost žáků středních škol.
Financial literacy of secondary school students.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189433Identifikátory
SIS: 255266
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíšová, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, VýzkumKlíčová slova (anglicky)
Finance, Financial Literacy, Student, High School, Researchbakalářské práce Jméno: Ondřej Havlena Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Téma: Finanční gramotnost žáků středních škol. Abstrakt Práce bude rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřím na principy, vymezení pojmů a objasnění fungování finančního trhu. Teoretická část se též zaměří na výklad fenoménu finanční gramotnosti a ukáže základní škálu nástrojů, které mohou současné mladé generaci usnadnit osvojení základních metod a technik finanční gramotnosti. Dále se budu zabývat začleňováním finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů. V druhé, praktické části bakalářské práce vytvořím kvantitativní finanční dotazník pro studenty středních škol, abych zjistil jejich úroveň finanční gramotnosti. Dotazníkové šetření provedu na vybraných školách, gymnáziu, průmyslové škole a středním odborném učilišti. V závěru analyzuji a vyhodnotím výsledky tohoto výzkumu a eventuálně navrhnu možné teorie, jak by bylo možné situaci zlepšit. Klíčová slova: Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, Výzkum
Name: Ondřej Havlena Work leader: Doc. PhDr. Jiří Prokop Ph.D. Topic: Financial literacy of secondary school students. Abstract This thesis will be divided into two parts. In the theoretical part I will focus on the principles, definition of concepts and explanation of the functioning of the financial market. The theoretical part will also focus on the interpretation of the phenomenon of financial literacy and will show the basic range of tools that can facilitate the acquisition of basic financial literacy methods and techniques by today's young generation. Furthermore, I will discuss the integration of financial literacy into school curricula. In the second, practical part of the bachelor thesis, I will develop a quantitative financial literacy questionnaire for secondary school students to determine their level of financial literacy. I will conduct the questionnaire survey in selected schools, a grammar school, an industrial school and a vocational secondary school. Finally, I will analyze and evaluate the results of this research and possibly propose possible theories on how the situation could be improved. Key words: Finance, Financial Literacy, Student, High School, Research