Kniha jako součást odpočinkové činnosti ve školní družině
Book as part of leisure activities in the after-school club
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189543Identifiers
Study Information System: 262357
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Havlová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Vychovatelství
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
četba, práce s knihou, literatura pro děti a mládež, čtenářská gramotnost, komunikační dovednosti, rozvoj fantazieKeywords (English)
reading, book work, children's and youth literature, reading literacy, communication skills, fantasy developmentTato bakalářská práce se zabývá prací s knihou ve školní družině v rámci odpočinkové činnosti. Cílem práce je zmapovat čtenářskou rodinou infrastrukturu prostřednictvím rozhovorů s žáky v družině, dále navrhnout aktivity s knihami - předčítání, hovory o knihách, sdílení o přečteném a další aktivity s vybranou knihou od Miloše Kratochvíla - Puntíkáři, včetně tvorby lapbooku, který by tyto aktivity završil. Realizovat tyto aktivity a reflektovat jejich účinnost prostřednictvím pozorování, rozhovorů s žáky nad danými činnostmi a analýzou žákovských produktů. Teoretická část se zabývá školní družinou v historickém i v současném kontextu, její funkcí a cíli. Práce bude pracovat s pojmy jako čtenářství a čtenářská gramotnost, osobnostní rozvoj, rozvoj komunikačních dovedností, volným časem, výchovou ve volném čase, čtenářskými strategiemi a rozvojem čtenářství u žáků mladšího školního věku. V praktické části se pracuje na základě čtenářských strategií s knihou Miloše Kratochvíla Puntíkáři a je vyroben lapbook k jednomu z příběhů. Její součástí jsou výsledky průzkumu mezi žáky s využitím rozhovoru na téma literatura pro děti. Zjišťován je také vztah žáků k četbě, oblíbené tituly, žánry, autoři a témata. Všechny činnosti byly realizovány od října 2023 do února 2024 ve školní družině s žáky třetího ročníku....
This bachelor thesis concerns book reading as part of leisure activities in after-school care. The goal of it is to outline the infrastructure of family reading through interviews with after-school care students and to also suggest reading related activities - recitals, discussions, opinion sharing etc. around the selected book of Miloš Kratochvíl - Puntíčkáři. These activities were completed by the creation of lapbook. They were not only conducted but also their efficiency was reflected through observations, afore-mentioned interviews and an analysis of the students' creations. The theoretical portion of this thesis presents after-school care in its historical and contemporary context as well as it shows its functions and goals. Concepts such as reading and reading literacy, personal development, communication skills, free time, leisure time education and reading strategies for children and youth, are introduced here. In the practical portion, reading strategies were applied when working with the book Puntíkáři by Miloš Kratochvíl. One of the stories from the book is also accompanied by lapbook. Part of this being the results of a survey conducted among students, using interviews on the topic of children's literature. The relationship of students towards reading, their favourite titles, genres,...