Systém podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Tesco Stores ČR a.s.
The system of corporate education and development in Tesco Stores ČR a.s.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18992Identifikátory
SIS: 68587
Kolekce
- Kvalifikační práce [23802]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Raisová, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
27. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato diplomová práce řeší problematiku systému podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců maloobchodního řetězce Tesco Stores ČR a. s. V práci na základě teoretických přístupů k současnému podnikovému vzdělávání definuji význam tréninku a rozvoje pro pracovníky firmy působící ve vysoce konkurenčním a poměrně specifickém prostředí maloobchodu. Z podnikové strategie vychází i orientace firemních vzdělávacích aktivit na poskytování prvotřídní služby zákazníkům. Po vymezení základních údajů o firmě se v práci především věnuji obecnému popisu řízení lidských zdrojů, podnikového vzdělávacího systému, tj. využívaným formám, metodám a principům školení a tréninku, organizaci vzdělávacích aktivit i vyhodnocování jejich efektivity. Značná část práce je věnována jednotlivým cílovým skupinám vzdělávání, které jsou definovány na základě organizačního uspořádání firmy. Zabývám také se rozvojovými programy určenými pro řídící pracovníky a stěžejním procesem jejich vzdělávání a rozvoje, za který považuji proces řízení výkonnosti. Konkrétní realizaci firemních vzdělávacích aktivit v praxi představuji na příkladu Obchodního domu Tesco Praha, Národní třída, který je počtem zaměstnanců největší obchodní jednotkou firmy v České republice. Na základě popsaného systému a jeho realizace se pokouším přinést některá doporučení a...
This thesis is dealing with the system of corporate training and development in one of the biggest Czech retail enterprises, Tesco Stores ČR a. s. After opening presentation of theoretical attitudes considering contemporary approaches to the corporate training and development I introduce a general description of Tesco Stores training system which together with other core business activities is particularly aimed to satisfy customers needs. Customer orientation has also a direct impact on training forms, methods and activities which result from corporate strategy, its culture and from the system of human resources management. An important part of the thesis are the ways of evaluation of training and development efficiency. The text is divided into several parts according to the specific training needs and activities of their participants based upon organizational hierarchy. Another considerable part is devoted to the core staff of every enterprise - the low and middle management - which is dealt with focus on their development and the axe of it - the Performance management process. The realization of activities described is analyzed at the example of one of the Tesco stores in Czech Republic, Department Store Prague, Narodni trida. Following the theory and practice I tried to bring several ideas and...