Zhodnocení funkčnosti ekoduktů s využitím GIS
Evaluation of the functionality of ecoducts using GIS
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190092Identifikátory
SIS: 253762
Kolekce
- Kvalifikační práce [20097]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Brůna, Josef
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Ochrana životního prostředí
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro životní prostředí
Datum obhajoby
3. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ekodukt, GIS, dálkový průzkum Země, fragmentace, architektura, lineární infrastrukturaKlíčová slova (anglicky)
ecoduct, GIS, remote sensing, fragmentation, architecture, linear infrastructurePráce se zabývá hodnocením ekoduktů s využitím GIS, reprezentovaných softwarovým nástrojem ArcGIS Pro. Představujeme nový, systematický pohled na hodnocení ekoduktů, který je přímo aplikovatelný také v procesu plánování jejich výstavby. Docházíme k závěru, že většina ekoduktů na území České republiky není vybudována bezvýhradně správně z hlediska jejich primárního účelu. Zároveň však většina těchto ekoduktů splňuje alespoň některá hodnocená kritéria; můžeme tedy rozumně předpokládat jejich využití s nižší preferencí. Práce poskytuje základ pro tento pohled a je možné ji rozšířit přidáním dalších hodnocených kritérií. Správnost metod a výsledků této práce by mělo být možné ověřit terénním výzkumem. Klíčová slova: ekodukt, GIS, dálkový průzkum Země, fragmentace, architektura, lineární infrastruktura
This thesis deals with the evaluation of ecoducts using GIS, represented by the ArcGIS Pro software tool. We present a new, systematic view on the evaluation of ecoducts, which is directly applicable also in the process of planning their construction. We conclude that the majority of ecoducts in the Czech Republic is not built in an unquestionably correct way in terms of their primary purpose. At the same time, however, most of these ecoducts meet at least some of the assessed criteria; we can therefore reasonably assume that they will be used, albeit with a lower preference. The thesis provides a basis for this view and can be expanded by adding additional evaluated criteria. The validity of the methods and results of this work should be verifiable by field research. Key words: ecoduct, GIS, remote sensing, fragmentation, architecture, linear infrastructure