Arteterapie, artefiletika jako možnost rovzoje tvořivosti ve výchově a vzdělání
Art-therapy, art-philetic chances of creativity progress in education
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19042Identifiers
Study Information System: 68323
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Koťa, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
27. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tvořivost jako nepostradatelná stránka osobnosti mě magicky oslovila již na střední škole a prozatím jsem se nepřestala tímto komplikovaně uchopitelným fenoménem zabývat. Ačkoliv jsem vyučovala na základních školách jen "okrajové" předměty, lektoruji již přes deset let výtvarná setkání a toho času pracuji s drogově ohroženou mládeží, kde se společně krom jiných aktivit setkáváme i v aktivitách tvořivých a právě zde mám možnost nahlížet tvořivé projevy lidí velmi zblízka. Tvořivá složka lidské osobnosti mě nepřestala zajímat ani na této vysoké škole a po celou dobu studia jsem tak trochu tušila, že právě tvořivost bude téma moji diplomové práce. Byla bych ráda, aby z mé práce vyplynulo, že se chci zabývat především tvořivostí jako přirozenou lidskou vlastností, kdy se nelze ubránit přesahu do umění, z kterého se snažím čerpat spíše z hlediska obsahového než estetického. Je samozřejmě pochopitelné, že obsah nemůže být sdělen bez vyjadřovacích prostředků, tedy bez formy. Oproti tomu forma může stát zcela odcizeně od obsahu, což se v umělecké tvorbě často odehrává. Zaměření této práce by mělo být spíše na obsahovou stránku tvořivosti.