Françoise Dolto - osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Francoise Dolto - a personality of 20th century French pedagogy
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190534Identifiers
Study Information System: 269939
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Ébert-Zeminová, Catherine
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
French Language oriented at education - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Françoise Dolto, pedagogika, psychoanalýza, poruchy autistického spektra, výchovaKeywords (English)
Françoise Dolto, pedagogy, psychoanalysis, autism spectrum disorder, educationBakalářská práce pojednává o životě francouzské psychoanalytičky a pediatričky Françoise Dolto. Práce se zabývá jejím životem, vymezením podstatných momentů v jejím profesním vývoji. Shrnuje její teoretické myšlenky, které se týkají vzdělávání a výchovy dítěte, psychoanalýzy dítěte a také se dotýká jejího dopadu na současnou pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Françoise Dolto, pedagogika, psychoanalýza, poruchy autistického spektra, výchova
This thesis deals with the life of the French psychoanalyst and paediatrician Françoise Dolto. Thesis treats her personal life, defines the essential moments in her professional development. It summarises her theoretical ideas concerning child education and upbringing, child psychoanalysis and also touches on her impact on comtemporary educational practice. KEYWORDS Françoise Dolto, pedagogy, psychoanalysis, autism spectrum disorder, education