Hot hand bias in Czech sports betting market
Klam horké ruky v českém sportovním sázkařském trhu
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190557Identifikátory
SIS: 259330
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kmeťková, Diana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
10. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (anglicky)
Behavioral bias, hot hand, betting spreadTato práce se zabývá behaviorálními vlivy, konkrétně přesvědčením <klam horké ruky=, na českém trhu sportovního sázení. Dále zkoumá dvě hypotézy: zda český trh sportovního sázení efektivně zahrnuje všechny relevantní informace do kurzů a jaký vliv má přesvědčení o <klamu horké ruky= na chování sázejících. Studie využívá vážený odhad, respektive odhad pomocí obyčejných nejmenších čtverců, a odhaluje, že zatímco kurzy sázkových kanceláří efektivně odrážejí komplexní informace, což potvrzuje efektivitu trhu, sázkaři vykazují výrazné zkreslení <klamem horké ruky=. Přesněji řečeno, vede sázkaře k neúměrnému zvýhodňování tým u na vítězných vlnách, což svědčí o přehnané reakci na nedávné výkony týmů a o neefektivitě sázkařů. Práce dále hodnotí ziskovost sázkových strategií zaměřených na využití těchto tendencí. Takové strategie tedy nepřináší konzistentní zisky, což poukazuje na komplexní povahu sázkových trhů a obtížnost využití behaviorálních vlivů. Tento výzkum rozšířuje chápání behaviorálních vlivů ve sportovním sázení a ilustruje interakci mezi precizností bookmakerů a iracionalitou sázejících v českém sázkovém prostředí. Klasifikace JEL C31, G14, G17, G41 Klíčová slova efektivita trhu, sportovní sazení, klam horké ruky, behaviorální vlivy Název práce Klam horké ruky v českém sportovním sázkařském trhu
This thesis investigates behavioral biases, specifically the "hot hand" bias, in the Czech sports betting market. Further, it explores two hypotheses: whether the Czech sports betting market efficiently incorporates all relevant information into the odds and the impact of the "hot hand" belief on bettor behavior. The study employs weighted and ordinary least squares estimation, respectively, revealing that while bookmaker's odds efficiently reflect comprehensive infor- mation, confirming market efficiency, bettors display significant "hot hand" bias. More precisely, it leads bettors to disproportionately favor teams on win- ning streaks, indicating an overreaction to recent team performances and an inefficiency on the part of bettors. Additionally, the thesis evaluates the prof- itability of betting strategies aimed at exploiting these biases. It does not find such strategies consistently yielding profits, highlighting the complex nature of betting markets and the difficulty of capitalizing on behavioral biases. This research enhances the understanding of behavioral biases in sports betting, il- lustrating the interaction between bookmaker precision and bettor irrationality within the Czech betting landscape. JEL Classification C31, G14, G17, G41 Keywords market efficiency, sports betting, hot...