Průřezová témata v kurikulu primární školy
Cross-curricular themes in primary school curriculum
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19109Identifikátory
SIS: 68305
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Uhlířová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
13. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce Průřezová témata v kurikulu primární školy se věnuje průřezovým tématům jako novému prvku současného vzdělávání. Teoretická část práce předkládá východiska české kurikulární reformy, seznamuje čtenáře s jednotlivými kroky, které vedly přijetí nových vzdělávacích dokumentů a představuje jim průřezová témata v českém i evropském kontextu. V empirické části práce následuje analýza Školních vzdělávacích programů a výpovědí učitelů prvního stupně ve formě dotazníků a osobních rozhovorů, s cílem zjistit, jakým způsobem školy průřezová témata zařazují do výuky a zda jsou učitelé na jejich výuku připraveni.
The thesis Cross-curricular themes in primary school curriculum deals with crosscurricular themes as a new component of present education. The theoretical part presents a basis of Czech curricular reform, familiarises readers with the individual steps leading to accept new educational documents and also introduces cross-curricular themes in both Czech and European context. In the practical part of the thesis the analysis of school educational programmes and some primary school teachers' opinions ensues, aiming to find out how schools integrate cross-curricular themes into their instruction and whether teachers are ready to deal with the themes.