Srovnání syntaktické struktury českých a anglických tištěných a mluvených reklam
Comparison of Syntactic Structure of Czech and Englisch Written and Spoken Advertisementes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19119Identifikátory
SIS: 67496
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holanová, Radka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
14. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce vychází ze souboru 200 tištěných (českých a anglických) a 200 televizních (českých a anglických) reklam. Hlavním cílem práce bylo na základě shromážděného materiálu popsat základní rysy syntaktické stránky české a anglické reklamy, vzájemně je porovnat a doložit konkrétními příklady. Součástí práce je i statistický výzkum jednotlivých jevů v materiálu. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V úvodní kapitole jsem uvedla základní rysy reklamy, jaké je její postavení v rámci české stylistiky, jaké jsou její formy a co jednotlivé druhy reklamy nabízejí. V druhé kapitole jsem se již věnovala samotnému syntaktickému rozboru reklam, rozebírané jevy jsem porovnávala mezi oběma zvolenými jazyky. V závěrečné kapitole jsem se pokusila analyzovat reklamní slogany v poněkud širším kontextu. Zabývala jsem se pragmatikou řečových aktů v reklamě, typem a postavením adresáta v reklamním diskurzu a slogany jsem analyzovala z hlediska principu kooperace a zdvořilosti. Závěrečná kapitola shrnuje závěry, k nimž jsem na základě analýzy dospěla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In the introduced diploma thesis I worked with the collection of 200 written advertisements (Czech and English) and 200 TV commercials (Czech and English). The main task of the thesis was to describe the major features of Czech and English advertisements from the syntactic point of view, compare them and support by proper examples. The thesis also includes statistic data based on the analysis of individual items in the collected material. The thesis is divided into four chapters. The first one deals with the general features of advertisement, its position within the Czech stylistics, its forms and the possibilities that each form provides. The next chapter focuses on the analysis of the syntactic structure itself and examines the different ways of expressing the items being compared. The third chapter describes the advertisements in the context of pragmatics. Utterances used in advertisements are analyzed by exploring the theory of speech acts, theory of cooperative principle and maxims of politeness. The chapter also examines the different ways of addressing a receiver and his/her position in the discourse of advertising. The last chapter includes all findings and conclusions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)