Porozumění čtenému textu
Comprehensive of reading
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19123Identifiers
Study Information System: 68569
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Viktorová, Ida
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
27. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Psycholingvistická analýza procesu porozumění čtenému textu. Sledování analyzovaných úrovní procesu porozumění u žáků 8. tříd. Vymezení nejčastějších obtíží s porozuměním, sledování úspěšných, neúspěšných strategií a způsobů kompenzace neporozumění při řešení otázek. Kazuistická studie způsobu čtení u žáka s diagnózou dyslexií a u žáka bez dyslexie. Vztah školního prospěchu a schopností porozumění.
Psycholingvistická analýza procesu porozumění čtenému textu. Sledování analyzovaných úrovní procesu porozumění u žáků 8. tříd. Vymezení nejčastějších obtíží s porozuměním, sledování úspěšných, neúspěšných strategií a způsobů kompenzace neporozumění při řešení otázek. Kazuistická studie způsobu čtení u žáka s diagnózou dyslexií a u žáka bez dyslexie. Vztah školního prospěchu a schopností porozumění.