Metody efektivní integrace výuky angličtiny do programu začít spolu
Methods of efective integration of teaching English into the programe Step by Step
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19125Identifiers
Study Information System: 68296
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Dobiášová, Pavla
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Ve své diplomové práci se zabývám metodami efektivní integrace výuky angličtiny do programu Začít spolu. Práce přibližuje transformaci českého školství po roce 1989, věnuje se některým moderním přístupům ve výuce anglického jazyka a představuje vzdělávací program Začít spolu. Cílem práce je zaznamenat průběh výuky tohoto jazyka při různých organizačních podmínkách. Druhým cílem je popsat a zhodnotit výuku anglického jazyka v bilingvní třídě se zaměřením na používané výukové materiály a metody práce. V závěru předkládám některá konkrétní doporučení, jak účinně integrovat výuku angličtiny do programu Začít spolu.
In my thesis I deal with methods of effective integration of teaching English into the programme Step by Step. This thesis outlines the transformation of the Czech education system after 1989, engages in some modern approaches of teaching English language and introduces Step by Step programme. The goal of this thesis is recording the course of teaching English by different organizational circumstances. The second goal is to describe and evaluate teaching English in bilingual class with focus on teaching materials and methods used. At the end of my thesis I offer some concrete suggestions of effective integration of teaching English into the programme Step by Step.