Využití service designu jako nástroje firmy pro úspěch na přeplněném trhu
Using service design as a company's tool for success in a saturated marketplace
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191300Identifikátory
SIS: 263759
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Service design, Design thinking, saturovaný trh, tržní diferenciace, konkurenceschopnost, zákaznická zkušenost, marketingová strategieKlíčová slova (anglicky)
Service design, Design thinking, saturated market, market differentiation, competitiveness, customer experience, marketing strategyTato bakalářská práce se zabývá využitím service designu jako klíčového nástroje pro zlepšení konkurenceschopnosti firem na přesycených trzích. Práce zkoumá, jak integrace service designu s marketingovými a komunikačními strategiemi může vylepšit vztahy se zákazníky a posílit zkušenosti. Na základě případové studie firmy Alfa s.r.o. práce demonstruje, jak mohou být principy service designu efektivně aplikovány k inovaci služeb. Práce využívá kvantitativního a kvalitativního výzkumu zákaznických preferencí k identifikaci faktorů, které ovlivňují úspěšnou implementaci service designu. Výsledky práce naznačují, že systematické začleňování service designu do podnikové strategie může vést k trvale udržitelnému růstu a zlepšení pozice na trhu.
This bachelor thesis deals with the use of service design as a key tool for improving competitiveness of firms in oversaturated markets. The thesis explores how the integration of service design with marketing and communication strategies can improve customer relationships and enhance the experience. Based on a case study of Alfa Ltd, the thesis demonstrates how service design principles can be effectively applied to service innovation. The thesis uses quantitative and qualitative research on customer preferences to identify key factors that influence the successful implementation of service design. The results suggest that systematically integrating service design into corporate strategy can lead to sustainable growth and improved market positioning.