Příprava začínajícího učitele na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Preparation of a beginning teacher to integration of pupils with special educational needs
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19133Identifiers
Study Information System: 68302
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Linková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní školy. Pojednává v souvislosti s tím o terminologii, o právní úpravě integrace v České republice. Autorka analyzuje význam, přínos a překážky v procesu školní integrace, popisuje podmínky a kompetence relevantních činitelů, kteří se na integraci podílejí. Cílem výzkumné části je zjistit a porovnat názory, zkušenosti a potřeby studentů, začínajících učitelů a integrujících učitelů v oblasti integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd. Diplomová práce je určena pro začínající pedagogy.
The thesis focuses on the problems of integration of pupils with the special educational needs into the mainstream schools. It deals with the terminology connected with this topic and law adjustment of the integration in the Czech Republic. The author analyses the meaning, contribution and obstacles in the process of the integration at school, describes the conditions and competencies of the relevant factors. The aim of the research is to find out and compare opinions, pieces of experience and needs of students, beginning teachers and integrating teachers in the sphere of the integration of pupils with the special educational needs into the mainstream schools. The thesis isldetermined to beginning teachers.