Žáci s příznaky problémového chování na 1. stupni ZŠ
Primary school pupils with undesirable code of behaviour
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19138Identifiers
Study Information System: 68308
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce se věnuje problémovému chování u žáků prvního stupně základních škol. Teoretická část objasňuje význam termínu problémové chování, popisuje možné příčiny nežádoucího chování a prezentuje různorodé přístupy, jak problémovému chování předcházet a jak ho potírat. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit, zda se liší četnost výskytu negativních jevů chování ve velkém městě, středně velkém městě a na vesnici. Dalším cílem bylo porovnat situaci ve středně velkém městě v Čechách a ve Finsku.
The theoretical part of the thesis is dealing with the definitions of problem behaviour in view of different authors, it is searching for the causes of undesirable behaviour and desribes different approaches how to prevent undesirable behaviour and also how to fight against it. Practical-research part of diploma is monitoring occurrence and it's frequency of undesirable behaviour in different schools in metropolis, county town and in the countryside. It compares the situation in county towns in the Czech Republic and Finland.