Komunikace udržitelnosti v kávovém průmyslu
Sustainability communication in the coffee indrustry
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191393Identifiers
Study Information System: 263748
Collections
- Kvalifikační práce [18158]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Udržitelná komunikace, zelený marketing, káva, kávový průmysl, udržitelnost, kávové značkyKeywords (English)
Sustainability communication, green marketing, coffee, coffee industry, sustainability, coffee brandsTato bakalářská práce se zabývá analýzou udržitelné komunikace v kávovém průmyslu, s důrazem na značky Nespresso a Starbucks, a zkoumá, jak jsou tyto iniciativy vnímány spotřebiteli. Teoretická část práce se zaměřuje na green marketing a kávový průmysl, přičemž identifikuje specifické výzvy v rámci udržitelnosti v tomto odvětví. Praktická část práce kombinuje dvě hlavní metody výzkumu: obsahovou analýzu sociálních sítí a kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Obsahová analýza sleduje udržitelnou komunikaci značek Nespresso a Starbucks na sociální síti Instagram, s cílem identifikovat, jaká témata a pomocí jakých klíčových slov značky udržitelnost komunikují a jaké jsou reakce uživatelů na tyto příspěvky. Kvantitativní výzkum pak zkoumá postoje a angažovanost veřejnosti vůči udržitelnosti v kávovém průmyslu a komunikačních inciativách značek Starbucks a Nespresso. Výsledky výzkumu této práce pak mohou poskytnout značkám údaje o preferencích a očekáváních spotřebitelů ohledně udržitelnosti a její komunikaci v tomto odvětví.
This bachelor thesis deals with the analysis of sustainable communication in the coffee industry, focusing on the brands Nespresso and Starbucks, and examines how these initiatives are perceived by consumers. The theoretical part of the thesis focuses on green marketing and the coffee industry, identifying specific challenges within sustainability in this sector. The practical part of the thesis combines two main research methods: content analysis of social media and quantitative research in the form of a questionnaire survey. The content analysis monitors the sustainable communication of the Nespresso and Starbucks brands on the social network Instagram, aiming to identify the topics and key words through which the brands communicate sustainability and the users' reactions to these posts. The quantitative research then examines public attitudes and engagement towards sustainability in the coffee industry and the communication initiatives of the Starbucks and Nespresso brands. The results of this research can provide brands with data on consumer preferences and expectations regarding sustainability and its communication in this field.