Komparativní analýza marketingové komunikace vybraných řemeslných pivovarů v letech 2021-2023
Comparative analysis of marketing communication of selected craft breweries during 2021-2023
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191438Identifikátory
SIS: 263742
Kolekce
- Kvalifikační práce [18158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Halada, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
řemeslné pivo, pivovarnictví, marketing, sociální sítě, online komunikace, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
craft beer, brewing, marketing, social networks, online communication, content analysisPráce Komparativní analýza marketingové komunikace vybraných řemeslných pivovarů v letech 2021-2023 se věnuje marketingové komunikaci minipivovarů v českém prostředí. Jejím cílem je formulovat návrh na zlepšení marketingové komunikace pro konkrétní vybrané minipivovary, ale také obecné doporučení pro všechny ostatní. Dosahuje toho pomocí výsledků obsahové analýzy tří nejvlivnějších minipivovarů v České republice. V teoretické části se zabývá vývojem pivovarnictví na území České republiky a dosazuje tak do kontextu jeho současný stav a pozici minipivovarů v něm. Následně se věnuje komunikačním aspektům typickým právě pro minipivovary a představení bariér v marketingové komunikaci, se kterými si malé pivovary musí poradit. V praktické části se bakalářská práce věnuje samotné analýze komunikace vybraných minipivovarů, na jejíž základě jsou následně formulována doporučení pro zlepšení komunikace zkoumaných pivovarů, ale také obecná doporučení, kterými se mohou řídit i malé pivovary nezahrnuté ve výzkumu. Práce poskytuje cenný vhled do fungování minipivovarů na sociálních sítích a může sloužit jako základ pro budoucí výzkumy v této rychle se rozvíjející oblasti. Kromě toho, mohou správci sociálních sítí malých pivovarů využít tyto poznatky k lepšímu porozumění efektivity placené reklamy a jejího dopadu...
The paper Comparative analysis of marketing communication of selected craft breweries in the years 2021-2023 focuses on marketing communication of microbreweries in the Czech environment. Its aim is to formulate a proposal for improving marketing communication for specific selected microbreweries, but also general recommendations for all others. It achieves this through the results of a content analysis of the three most influential microbreweries in the Czech Republic. In the theoretical part, it deals with the development of the brewing industry in the Czech Republic and puts into context its current state and the position of microbreweries in it. Subsequently, it focuses on the communication aspects typical for microbreweries and presents the barriers in marketing communication that small breweries have to cope with. In the practical part, the bachelor thesis deals with the actual analysis of the communication of the selected microbreweries, on the basis of which recommendations for improving the communication of the studied breweries are subsequently formulated, but also general recommendations that can be followed by small breweries not included in the research. The thesis provides valuable insight into the functioning of microbreweries on social media and can serve as a basis for future...