Využití dětského filmu ve výuce k hodnotám
Using childrenś films to teach values
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19147Identifiers
Study Information System: 68303
Collections
- Kvalifikační práce [19166]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Ve své diplomové práci se zabývám využitím dětského filmu ve výuce hodnotám na primární škole. Seznamuji čtenáře s různými typy hodnot, jejich způsoby vytváření a možnými způsoby výuky nim, především využitím různých podob dětského filmu. Empirická část si stanovuje cíl na základě několika výzkumných metod, které byly použity na Základní škole Vallhovskolan ve Švédsku. Výzkum hledá odpověd na otázku, jak probíhá na této škole výuka hodnotám, a to analýzou švédských kurikulárních dokumentů, případovou studií základní školy a experimentem tvorby animovaného filmu dětmi s doporučeními pro českou vzdělávací politiku.
In my diploma thesis I am dealing with using children's films to teach values in the primary education. I inform the readers about different kinds of values and the ways of creating them and possible methods to teach them with focus on using various kinds of children's films. Empirical method sets the goal by using some research methods in the Primary school Vallhovskolan in Sweden. The research is seeking to answer the question, how is teaching to values practiced in that school by analyzing Swedish curricular documents, case study and conducting an experiment creating animated film with childr