Komunikační aktivity neziskového festivalu Budějovický Majáles
Communication activities of the non-profit festival Budějovický Majáles
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191518Identifikátory
SIS: 263869
Kolekce
- Kvalifikační práce [18158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ježková, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Festival, nezisková organizace, kulturní marketing, neziskový festival, marketingová komunikace, marketingová strategieKlíčová slova (anglicky)
Festival, non-profit organization, cultural marketing, non-profit festival, marketing communication, marketing strategyTato práce se zaměřuje na analýzu komunikačních a propagačních aktivit největšího neziskového festivalu v České republice, Budějovického Majálesu. Konkrétně se věnuje především identifikování pozitivních i negativních aspektů komunikace s cílem zhodnotit, jak nejefektivněji oslovit cílovou skupinu návštěvníků. Teoretická část obsahuje vymezení marketingových aktivit a představení Budějovického Majálesu. Praktická část dále navazuje analýzou komunikace vybraných ročníků festivalu a interpretací rozhovorů s návštěvníky a organizátory festivalu, kteří hodnotili jejich marketingové strategie. Obě skupiny i přes zdánlivě zhoršenou rozpoznatelnost kvitovaly podobu vizuálů, které festival každoročně výrazně obměňuje. Rozdíly se u skupin objevily v rámci vnímání důležitosti komunikačních témat festivalu, kdy pro návštěvníky byla nejdůležitější atmosféra, osobní zkušenost a kvalita programu. Organizátoři vyzdvihovali atraktivitu nadstavbových aktivit festivalu a inovativních prvků v komunikaci.
This thesis focuses on the analysis of the communication and promotional activities of the largest non-profit festival in the Czech Republic, the Budějovice Majáles. Specifically, it focuses on identifying positive and negative aspects of communication in order to evaluate how to most effectively reach the target group of visitors. The theoretical part includes a definition of marketing activities and an introduction to the Budějovice Majáles. The practical part is followed by an analysis of the communication of selected festival events and the interpretation of interviews with visitors and festival organisers who evaluated their marketing strategies. Both groups, despite the seemingly worsened recognisability, appreciated the form of the visuals, which are significantly renewed every year by the festival. Differences emerged between the groups in terms of perceived importance of the festival's communication themes, with the atmosphere, personal experience and quality of the programme being most important to visitors. The organisers highlighted the attractiveness of the festival's extra activities and innovative elements in communication.