Pohled spotřebitelek na marketingovou komunikaci značky Snuggs
Consumer perspective on the Snuggs marketing communication
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191594Identifiers
Study Information System: 263913
Collections
- Kvalifikační práce [18289]
Author
Advisor
Referee
Shavit, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
20. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Menstruace, menstruační tabu, menstruace v reklamě, stereotypizace, marketing, Instagram, vnímání marketingové komunikaceKeywords (English)
Menstruation, menstrual taboo, menstruation in advertising, stereotyping, marketing, Instagram, perception of marketing communicationTato bakalářská práce se věnuje menstruačnímu tabu a způsobu jakým je menstruace prezentována v reklamě. Cílem práce bylo analyzovat pohled spotřebitelek menstruačních produktů na marketingovou komunikaci české značky Snuggs, které skrze svou marketingovou komunikaci otevírá tabuizovaná témata spojená s menstruací. Pro dosažení daného cíle jsem zvolila kvantitativní metodu výzkumu, konkrétně online dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že daná marketingová komunikace firmy Snuggs, která se zabývá detabuizací menstruace, je respondentkami převážně vnímána jako pozitivní a sympatická. Zjištění tedy naznačuje, že komunikování menstruace v marketingovém prostoru je především pozitivně vnímáno ve chvíli, kdy se o menstruaci hovoří otevřeně a realisticky. Výsledky práce přinášejí informace užitečné pro firmy prodávající menstruační produkty, které se snaží otevřeně komunikovat téma menstruace v České republice.
This bachelor thesis focuses on the menstrual taboo and how menstruation is presented in advertising. The thesis aimed to analyze the perspective of female consumers of menstrual products on the marketing communication of the Czech brand Snuggs, which through its marketing communication opens up taboo topics related to menstruation. To achieve this goal, I chose a quantitative research method, namely an online questionnaire survey. The results showed that the given marketing communication of Snuggs, which deals with the detabooing of menstruation, is rather perceived as positive and likeable by the respondents. Thus, the findings suggest that communicating menstruation in the marketing space is primarily perceived positively when menstruation is discussed openly and realistically. The results of this study provide useful information for companies selling menstrual products that try to communicate openly about menstruation in the Czech Republic.