Projekty ve vyučování matematice na střední odborné škole
Projects in mathematics education in secondary vocational schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19167Identifiers
Study Information System: 68394
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Novotná, Jarmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematics
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 1. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V první části je popsán původ a vývoj projektové metody a její základní znaky. Dále je zde uveden obsah Rámcového vzdělávacího programu pro střední odborné vzdělávání se zaměřením na netechnické obory cestovní ruch a ekonomika. Hlavní část práce obsahuje návrh, popis průběhu a hodnocení výsledků matematického projektu pro střední odbornou školu. Navržený projekt je krátkodobý a týká se tématu nerovnice. Na základě výsledků realizovaného projektuje v třetí části práce popsáno využití projektové výuky v matematice na daném typu středních odborných škol. V závěru uvádím návrh dvou projektů, využitelných při výuce matematiky na těchto školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Projekt, matematika, střední odborná škola
TITLE: Projects in mathematics education in secondary vocational schools ABSTRACT: The diploma work is divided into three parts. The first part describes the history and development of the project method and its characteristic features. Further, there is mentioned the content of the Framework Educational Programme for secondary vocational education with regard to tourism and economics. The main part of the work contains description of preparation, process and results of a mathematical project. This project was designed for a concrete school and class to introduce inequalities. On the basis of the results of the realized project, the third part of the work shows possible use of projects in mathematics in the particular types of secondary schools. Finally, there is a concept of two projects that could be used in mathematics lessons in these schools. KEY WORDS: Project, mathematics, secondary vocational school