Strategická komunikace společnosti Crossfit: naplnění diskurzu značky očima českých Crossfit atletů
Strategic communication of Crossfit: fulfilling the brand discourse through the eyes of Czech Crossfit athletes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191757Identifikátory
SIS: 263358
Kolekce
- Kvalifikační práce [18158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Turková, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
CrossFit, brand, značka, značková komunita, strategie, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
CrossFit, brand, brand community, strategy, qualitative researchDiplomová práce "Strategická komunikace společnosti Crossfit: naplnění diskurzu značky očima českých Crossfit atletů" se zabývá kvalitativní analýzou vnímání značky skrze jedince participující v CrossFitu. Z teoretického hlediska pokrývá vysvětlení pojmu brand a zabývá se také modely, které jsou využívány při tvorbě značek a brandingu. Zaměřuje se také na značkové komunity, jejich specifika a jejich přínos pro značky. Následně je detailně specifikován CrossFit, historie vzniku značky a další náležitosti, které CrossFit prezentuje. Jedná se zejména o prostředí tělocvičen a specifický tréninkový režim. Nastíněny jsou také dostupné analýzy komunikace dané značky. Součástí teoretického pozadí je i přiblížení CrossFitové komunity z dosavadních analýz. Díky polostrukturovaným rozhovorům na téma komunikace brandu, konkurenčním výhodám a odlišnostem oproti jiným sportům a CrossFitové komunity, která je nedílnou součástí značky, byly rozklíčovány využívané dimenze brandingu. Díky zkušenostem jedinců se značkou se práce snaží určit faktory, které přispívají k úspěchu značky na sportovním poli a zároveň jakým způsobem značka působí na samotné jedince. Pozornost je tak věnována i vlivu značky na psychiku jedince a jeho život jako celek. Z rozhovorů vyplývá, že značka velmi intenzivně pracuje jak se značkovou...
The thesis "Strategic communication of Crossfit: fulfilling the brand discourse through the eyes of Czech Crossfit athletes" deals with a qualitative analysis of brand perception by individuals participating in CrossFit. From a theoretical point of view, it covers the explanation of the concept of brand and also looks at the models that are used in brand making and branding. It also focuses on brand communities, their specificities and their contribution to brands. CrossFit, the history of branding and other essentials that CrossFit presents are then specified in detail. This includes the gym environment and specific training regimen. The available analyses of the brand's communication are also outlined. Part of the theoretical background includes an overview of the CrossFit community from previous analyses. Through semi-structured interviews on brand communication, competitive advantages and differences from other sports and the CrossFit community being an integral part of the brand, the dimensions of branding used were unravelled. Through individuals' experiences with the brand, the thesis aims to identify the factors that contribute to the success of the brand in the sporting area, as well as how the brand impacts the individuals themselves. Thus, attention is also paid to the impact of the...