Controlling a Robotic Chess Manipulator
Řízení robotického šachového manipulátoru
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192049Identifiers
Study Information System: 268777
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Kopecký, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in Programming and Software Development
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
28. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Kinect|integrace|počítačové vidění|Soubory mapované paměti|robotický šachy hrající manipulátor|Meziprocesová komunikaceKeywords (English)
Kinect|integration|computer vision|memory-mapped files|robotic chess-playing manipulator|inter-process communicationV této práci použijeme Kinect v2 (od Microsoft Corporation), Stockfish (jeden z nej- lépe hodnocených šachových programů), a na zakázku vyrobený robotický manipulátor schopný přijímat jednoduché příkazy k pohybu po 3-rozměrné rovině. Cílem je integrovat software pro sledování deskových her (šachy) pomocí snadno dostupné kamery a hloub- kového senzoru vyvinutýho Romanemem Stankem s open-source šachovým enginem k vytvoření jednoduchého šachového robota. Díky sledování, robot bude mít schopnost ko- munikovat s uživateli. Výstupem bude desktopová aplikace pro ovládání a konfiguraci robota, přepínání mezi herními režimy a sledování hry. Bude to také vyžadovat vytvoření virtuální napodobeniny robotického jeřábu pro zjednodušení testování a dalšího vývoje.
In this thesis, we will use Kinect v2 (from Microsoft Corporation), Stockfish (one of the highest-ranking chess engines), and a custom-made robotic crane capable of accepting simple commands to move across a 3-dimensional plane. The objective is to integrate software for boardgame (Chess) tracking using an easily accessible camera and depth sensor developed by Roman Staněk with an open-source chess engine to create a simple chess robot. Thanks to the tracing, the robot will have the ability to interact with users. The output will be a desktop application for controlling and configuring the robot, switching between game modes, and tracking the game. It will also require creating a virtual mock of the robotic crane to simplify testing and further development.