Interactive pandemic simulation to encourage critical thinking
Interactive pandemic simulation to encourage critical thinking
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192077Identifiers
Study Information System: 269369
Collections
- Kvalifikační práce [11326]
Author
Advisor
Referee
Klímek, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science with specialisation in Programming and Software Development
Department
Department of Distributed and Dependable Systems
Date of defense
28. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
simulation|data visualizationKeywords (English)
simulation|data visualizationSložitost simulací pandemií způsobuje, že jsou pro veřejnost často nejasné a obtížné k pochopení. Přestože je kritické uvažování nezbytné pro správné pochopení výsledků těchto simulací, současné metody v tomto ohledu selhá- vají. Důsledkem toho lidé simulacím často nedůvěřují, nechápou je, a neví, co si z nich ve skutečnosti odnést. Tato práce si klade za cíl navrhnout interak- tivní simulaci pandemie, která podporuje kritické uvažování, a implementovat její prototyp. Skrz ní pak můžeme ukázat, jak by se mohly budoucí modely simulací stát společensky přínosnějšími.
The complexity of pandemic simulations often makes them opaque and difficult to understand for the general public. Critical thinking is essential for understanding the results of these simulations, but the current methods are lacking in this regard. They commonly leave people skeptical and un- able to comprehend the implications of the simulations. This thesis aims to design an interactive pandemic simulation that encourages critical thinking and implement a prototype of it. Through this simulation design, we can illustrate how future models can be made more socially beneficial and how they can be used to educate the public.