Hodnocení motorických dovedností u dětí předškolního věku pomocí testové baterie TGMD-2
Evaluation of motor skills of preschool children via TGMD-2 test battery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192525Identifikátory
SIS: 249902
Kolekce
- Kvalifikační práce [8841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Musálek, Martin
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě
Katedra / ústav / klinika
Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě
Datum obhajoby
20. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Motorické schopnosti, pohybová aktivita, motorické testování, testová baterieKlíčová slova (anglicky)
Motor abilities, movement activity, motor testing, test batteryNázev: Hodnocení motorických dovedností u dětí předškolního věku pomocí testové baterie TGMD-2 Cíle: Cílem práce je porovnat vývoj motorických dovedností u dětí ve věku od 4 do 6 let dle pohlaví a trávení volného času subjektů organizovanou nebo neorganizovanou formou. Metody: Sběr dat následující teoreticko-empirické práce probíhal v šesti pražských mateřských školkách během školního roku 2022/2023. Do výzkumu bylo zařazeno celkem 80 dětí ve věku 4 až 6 let následně rozdělených do skupin podle pohlaví nebo organizovatelnosti jejich volnočasových pohybových aktivit. Informace o volnočasové pohybové aktivitě byly získávány pomocí konkrétně zaměřené otázky a úroveň motorických dovedností byla měřena pomocí standardizované testové baterie TGMD-2. Výsledky: Z výsledků měření vyplívá, že u celkových výsledků výzkumného souboru rapidně převažuje kategorie průměrných dětí. Pohlaví na vývoj motorických dovedností v obecném měřítku vliv nemá. Organizovatelnost jejich volnočasové pohybové aktivity bylo další zvolené kritérium. Z výsledů se ukázalo, že děti provozující organizovanou pohybovou aktivitu, tedy navštěvující sportovní klub nebo oddíl všestrannosti, dosáhly až na drobné odchylky, lepších výsledků, než děti provozující neorganizovanou nebo neprovozující žádnou pohybovou aktivitu. Závěr: Vzhledem k...
Title: Evaluation of motor skills in preschool children using the TGMD-2 test battery Objectivities: The aim of this study is to compare the development of motor skills in children aged from 4 to 6 years accoring to their gender and leisure time of subjects in an organized or unorganized form. Methods: The data collection of the following theoretical-empirical study took place in six kindergartens in Prague during the school year 2022/2023. A total of 80 children aged from 4 to 6 years were included in the research and subsequently divided into groups according to the gender or organizability of their leisure time physical activitiesy. Information on leisure time physical activity was obtained using a specific question and the level of motor skills was measured using the standardized TGMD-2 test battery. Results: The measurement results show that the overall results of the research population are rapidly dominated by the category of average children. Gender has no effect on the development of motor skills in general. The organizaability of their leisure-time physical activity was another criterion chosen. The results showed that children practicing organised physical activity, so attending a specific sports club or an all-round sports club, achieved better results than children practicing...